Obchodné podmienky
I. Všeobecné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na obchodné vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim: HECHT SK, spol. s r.o., Letisková 20, 971 01 Prievidza, IČO:35874422, DIČ: SK2021776526, e-mail: hecht@hecht.sk, tel: +421 465420320 (po-pia 8:00-16:00), zapísaná v OR Okresný súd Trenčín, odd.: Sro, vložka číslo: 16609/R., (ďalej len "prevádzkovateľ") uzatvorené prostredníctvom systému elektronického obchodu (ďalej len "e-shop"). Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok je kupujúci označovaný ďalej v texte ako „kupujúci“ alebo ako „spotrebiteľ“ alebo ako „podnikateľ“ a predávajúci je označovaný ako „predávajúci“ alebo ako „obchodník“.
2. Podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti obchodníka a spotrebiteľa a vo svojom aktuálnom znení tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. V prípade, ak nie je medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá trvalá kúpna zmluva v písomnej forme, považuje sa elektronická objednávka v e-shope za návrh k uzavretiu zmluvy medzi spotrebiteľom a obchodník, ktorú obchodník potvrdením objednávky akceptuje.
3. Obchodník je oprávnený zmeniť obchodné podmienky, ktoré nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich uverejnenia na internetovej stránke. Zmluvné vzťahy, ktoré vznikli pred účinnosťou nových obchodných podmienok sa riadna obchodnými podmienkami platnými a účinnými do vzniku týchto zmluvných vzťahov.
4. Obchodníkom sa rozumie osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
5. Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
6. Podnikateľom pre účely týchto obchodných podmienok sa rozumie ten, kto samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnostenským alebo obdobným spôsobom so zámerom činiť tak sústavne za účelom dosiahnutia zisku (§ 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov)
7. Tovarom sa rozumie akákoľvek hmotná hnuteľná vec, tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn, ktoré sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta.
8. Službou sa rozumie akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi vrátane digitálnej služby a činností upravených osobitnými predpismi, nad ktorými vykonávajú dozor alebo dohľad profesijné komory alebo iné orgány verejnej správy, ako sú orgány dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa.
9. Produktom sa rozumie tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.
10. Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o spotrebiteľovi, zoznam objednaného tovaru z ponuky obchodu a cenu tohto tovaru, spracovaný systémom obchodu.
11. Predajná cena sa rozumie konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu
12. Registráciou sa rozumie zaregistrovanie zákazníka pred objednávkou tovaru.
13. Zmluvou uzavretou na diaľku sa rozumie zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
14. Prevádzkovými priestormi sa rozumie prevádzkareň alebo iný priestor, kde obchodník alebo osoba, ktorá koná v mene alebo na účet obchodníka, zvyčajne vykonáva svoju podnikateľskú činnosť alebo povolanie. Za prevádzkareň sa nepovažujú prevádzkové priestory využívané obchodníkmi a organizátormi predajných akcií na organizovanie a uskutočňovanie jednorazových predajných a prezentačných obchodných aktivít.
15. Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.
16. Trvanlivým médiom sa rozumie prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo obchodníkovi uchovávať informácie adresované spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača.
II. Objednávanie tovaru
1. Objednávanie v e-shope sa uskutočňuje prostredníctvom nákupného košíka.
2. Pri objednávke tovaru spotrebiteľ vyplní povinné polia vo formulári, inak objednávku nie je možné potvrdiť.
3. Objednávky sú do systému zaraďované podľa poradia, v akom prichádzajú.
4.Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, registračným formulárom požadovaných údajov a náležitostí, ktoré umožnia bezproblémové doručenie zásielky.
5. Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované za návrh na uzatvorenie zmluvy a sú záväzné.
6. Potvrdením elektronickej objednávky systémom dôjde k akceptácii návrhu na uzatvorenie zmluvy obchodníkom. Momentom akceptácie návrhu na uzatvorenie zmluvy dôjde k vlastnému uzavretiu kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a spotrebiteľom. Účinnosť akceptácie nastáva okamihom prevzatia a zaplatenia tovaru spotrebiteľom.
7. Pokiaľ objednávaný tovar nie je na sklade a nebude ho možné z rôznych dôvodov doobjednať tak, aby bol spotrebiteľovi doručený v rámci dodacej lehoty, upozorní obchodník spotrebiteľa e-mailom alebo telefonicky na dané skutočnosti. Spotrebiteľ má právo v takomto prípade svoju objednávku zrušiť alebo upraviť podľa vzájomnej dohody.
8. Hodnota tovaru uvedená na potvrdenej objednávke je konečná.
III. Predajná cena
1. Predajná cena je daná pri každom tovare v e-shope v EUR vrátane DPH. Obchodník sa zaväzuje dodržať predajnú cenu danú v potvrdenej objednávke spotrebiteľa.
2. Obchodník má právo predajné ceny aktualizovať a meniť v prípade zmien predajných cien na trhu alebo od svojho dodávateľa a pod. aj bez upozornenia.
IV. Spôsob platby
1. Platby za tovar sa uskutočňujú v hotovosti, resp. dobierkou kuriérovi pri doručení tovaru alebo online kartou alebo prevodom cez platobnú bránu PayU.
2. Tovar možno prostredníctvom spoločnosti Homecredit nakúpiť aj na splátky.
3. Spotrebiteľ dostáva faktúru ako daňový doklad, ktorú je v prípade vytknutia vady potrebné predložiť.
V. Dodávka tovaru
1. Miestom plnenia zmluvy sa rozumie sídlo (bydlisko) alebo miesto podnikania spotrebiteľa uvedené v registračnom formulári. Obchodník si vyhradzuje právo poskytnúť tovar aj prostredníctvom spoločnosti HECHT SK, spol. s r.o., Letisková 20, 971 01 Prievidza, IČO: 35874422, DIČ: SK2021776526, zapísaná v OR Okresný súd Trenčín, odd.: Sro, vložka číslo: 16609/R. Tovar objednaný spotrebiteľom bude dodaný spotrebiteľovi prostredníctvom služieb tretích subjektov.
2. Obchodník dodá objednaný tovar na prepravu (kuriérskej spoločnosti) k spotrebiteľovi v lehote 1 - 5 pracovných dní. V prípade zvolenia odberného miesta dodanie do 5 pracovných dní. Doba pre dodanie tovaru môže byť vo výnimočných prípadoch dlhšia, o čom bude spotrebiteľ včas informovaný.
3. Obchodník k hodnote tovaru zaslaného prostredníctvom kuriérskej služby účtuje poplatok vo výške 2,99 € s DPH pri objednávkach v hodnote od 0 do 49,99 € a 4,99 € s DPH pri objednávkach od 50€ do 124,99 € za dopravu a v prípade dobierky 1,20 € s DPH za výber dobierky kuriérom. Pri objednávke od 125 € je doprava zadarmo, platí sa výber dobierky v hodnote 1,20 € s DPH.
4. Pri vybraných tovaroch, ktoré kvôli svojim rozmerom, hmotnosti alebo iným vlastnostiam neumožňujú prepravu bežnou špedičnou firmou môže byť účtovaná individuálna cena dopravy. Platí pre vybraný záhradný nábytok, záhradné domčeky a krmivo značky Prominent. Objednávka krmiva Prominent ovplyvní cenu dopravy aj v prípade, že je objednané spoločne s ďalším tovarom, pri ktorom je v iných prípadoch doprava zadarmo. Informácia o cene a možnostiach dopravy je uvedená pri vybranom tovare, prípadne v súčte objednávky v košíku.
5. V prípade, že objednávka nemôže byť jednorazovo úplne vybavená, spotrebiteľ zaplatí poštovné podľa čiastky uvedenej v objednávke. Za dodatočne zaslaný tovar z čiastočne vybavenej objednávky sa poštovné a dobierečné neplatí.
6. Kuriérska spol. ručí za zásielku do okamihu jej odovzdania spotrebiteľovi. Ten si je povinný prezrieť zásielku pri preberaní a v prípade viditeľného poškodenia, či dokonca straty časti tovaru, spíše s dopravcom reklamačný protokol a zásielku nepreberie. Hneď ako kuriérska spol. zásielku vráti, obchodník vyexpeduje nový tovar spotrebiteľovi.
VI. Rezervácia tovaru
1. V prípade potreby rady ohľadne výberu či prehliadnutia, predvedenia alebo vyskúšania konkrétneho tovaru možno namiesto uzavretia kúpnej zmluvy využiť služby rezervácie tovaru vo vybranej prevádzkarni.
2. Služba je poskytovaná zadarmo.
3. Tovar možno rezervovať pridaním do košíka a výberom varianty „Rezervovať tovar v prevádzkarni“ a po výbere konkrétnej prevádzkarne následným odoslaním požiadavky. Rezervácia je nezáväzná.
4. Akonáhle je tovar dostupný na vybranej prevádzkarni, je odoslaná informatívna SMS, e-mail alebo je zákazník kontaktovaný telefonicky s tým, že tovar je vo vybranej prevádzkarni k dispozícii po dobu 5 kalendárnych dní.
5. Odoslanie požiadavky na rezerváciu tovaru nie je objednávkou v zmysle týchto obchodných podmienok a využitím služby rezervácie tak nedochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy a na rezerváciu sa tak nevzťahujú ani ustanovenia týchto obchodných podmienok týkajúcich sa uzatvorenia kúpnej zmluvy dištančným spôsobom. V prípade, že dôjde po predvedení tovaru k rozhodnutiu uzatvoriť kúpnu zmluvu, bude táto uzatváraná priamo v prevádzkarni odovzdaním tovaru a zaplatením kúpnej ceny. Pre úplné vylúčenie akýchkoľvek pochybností tieto obchodné podmienky ustanovujú, že rezervácia tovaru v prevádzkarni obchodníka nie je v žiadnom prípade zmluvou uzavretou na diaľku ani zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka.
VII. Právo na odstúpenie od zmluvy (§19 zákona 108/2024 Z.z.)
1. Spotrebiteľ má právo tovar vrátiť bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru podľa odseku 3.
2. Právo na odstúpenie od zmluvy (§19) sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u predávajúceho v prípade, že kupujúcim (zákazníkom) je podnikateľ (§ 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov; ďalej len „Obchodný zákonník“). Takýto právny vzťah medzi HECHT SK, spol s.r.o. a kupujúcim – podnikateľom, predmetom ktorého je kúpa tovaru (služby) u predávajúceho, sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
3. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
4. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
5. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v listinnej podobe alebo e-mailom na adrese reklamacie@hecht.sk. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
6. Lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.
7. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku dodal alebo poskytol viacero produktov.
8. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil, to neplatí ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
9. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
VIII. Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy
1. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru, to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
2. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru.
3. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
4. Spotrebiteľ z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku nevznikajú okrem vyššie uvedených povinností a povinnosti uhradiť dodatočné náklady žiadne ďalšie povinnosti.
IX. Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení od zmluvy
1. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
2. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku 1 v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neustúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
3. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
4. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku , ktorej predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom určenej osoby.
5. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade, tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
6. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy uzavretej na diaľku podľa bodu VII ods. 1 sa zakazuje.
X. Vytknutie vady
1. Spotrebiteľ je povinný všetok dodaný tovar prezrieť a bez zbytočného odkladu po dodaní skontrolovať jeho úplnosť. Akýkoľvek nesúlad medzi dodaným tovarom a tovarom uvedenom na sprievodnom doklade je spotrebiteľ povinný oznámiť bezodkladne obchodníkovi.
2. Spotrebiteľ vytknutý tovar zašle spolu s kópiou faktúry na adresu obchodníka: HECHT SK, spol. s r.o., Letisková 20, 971 01 Prievidza.
3. Vytknuté vady tovaru budú vybavované v súlade s Občianskym zákonníkom Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, v súlade so zákonom č. 104/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v súlade s reklamačným poriadkom, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto obchodných podmienok.
4. Vytknutie vady sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u predávajúceho v prípade, že kupujúcim (zákazníkom) je podnikateľ (§ 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov). Takýto právny vzťah medzi HECHT SK, spol s.r.o. a kupujúcim – podnikateľom, predmetom ktorého je kúpa tovaru (služby) u predávajúceho, sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
XI. Záverečné ustanovenia
1. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené, ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 513/1991 Z.z. Obchodného zákonníka..
2. Obchodník ani odberateľ nezodpovedá za oneskorené plnenie svojich záväzkov vyplývajúcich z týchto podmienok, ak takéto oneskorenie bolo spôsobené "vyššou mocou" alebo okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť, a takáto strana má právo na primerané predĺženie lehoty pri plnení svojich záväzkov.
3. Spotrebiteľ vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 14 a nasl. zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, so spracovaním a uchovávaním osobných údajov, ktoré sú potrebné pri činnosti obchodníka a spracovávaním ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Obchodník sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi spotrebiteľa zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Spotrebiteľ udeľuje obchodníkovi tento súhlas na dobu neurčitú.
4. Spotrebiteľ súhlasí s poskytovaním osobných údajov spoločnosti HECHT SK, spol. s r.o., Letisková 20, 971 01 Prievidza, ktoré sú potrebné pri jej činnosti, a to najmä na činnosti uvedené v Obchodnom registri. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže spotrebiteľ odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu spotrebiteľom obchodníkovi.
Ochrana osobných údajov
1. Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi udeľuje obchodníkovi v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov svoj súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov uvedených pri registrácii spotrebiteľa na internetovej stránke www.hecht.sk v objednávke, ako aj so spracúvaním ním iných ním poskytnutých údajov v objednávke nemajúcich charakter osobných údajov a to na účely uzavretia, realizácie a plnenia kúpnej zmluvy uzatváranej medzi obchodníkom a spotrebiteľom v súlade s týmito VOP, ako aj na účely ponúkania služieb a produktov obchodníka, na účely kontaktovania a zasielania informácií o činnosti obchodníka, o usporadúvaných akciách obchodníka, o ponúkaných tovaroch, službách a iných aktivitách obchodníka vrátane zasielania týchto informácií aj elektronickými prostriedkami (najmä e-mail, SMS správy, telemarketing). Tento súhlas so spracovaním svojich údajov na účely uvedené v predchádzajúcej vete udeľuje spotrebiteľ obchodníkovi na dobu do odvolania tohto súhlasu spotrebiteľom. Spotrebiteľ má právo udelený súhlas kedykoľvek odvolať a to zaslaním písomného oznámenia o odvolaní tohto súhlasu na e-mailovú adresu obchodníka: hecht@hecht.sk alebo zaslaním tohto písomného odvolania súhlasu na adresu sídla obchodníka.
2. Spotrebiteľ odoslaním objednávky zároveň výslovne súhlasí s tým, aby obchodník, resp. jeho pracovníci získavali jeho osobné údaje kopírovaním, skenovaním alebo iným zaznamenávaním jeho úradných dokladov na nosič informácií a aby k získaným osobným údajom priradzovali jeho iné osobné údaje, ktoré im poskytol.
3. Spotrebiteľ udeľuje súhlas na spracúvanie svojich osobných údajov v zmysle predchádzajúcich odsekov dobrovoľne. Spotrebiteľ ďalej prehlasuje, že jeho osobné údaje uvedené pri registrácii na internetovej stránke www.hecht.sk a v objednávke tovaru, sú pravdivé a úplné.
4. Spotrebiteľ má vo vzťahu ku svojím spracúvaným osobným údajom práva podľa ust. §19 a súvisiacich ustanovení zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. V prípade, ak by obchodník spracúval osobné údaje v rozpore s platným a účinným zákonom alebo ak by mal spotrebiteľ iné pochybnosti týkajúce sa porušenia príslušného zákona v súvislosti so spracúvaním jeho osobných údajov, je spotrebiteľ oprávnený požiadať obchodníka o vysvetlenie a požiadať, aby obchodník odstránil takto vzniknutý stav, najmä je oprávnený žiadať blokovanie nesprávnych alebo neúplných osobných údajov spotrebiteľa, vykonanie opravy, doplnenie alebo likvidáciu osobných údajov v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. Ak obchodník tejto žiadosti nevyhovie, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov.
5. Zmluva je uložená u obchodníka a je spotrebiteľovi dostupná na vyžiadanie.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
k zabezpečeniu jednotného a správneho postupu pri vybavovaní vytknutej vady tovaru zakúpeného v maloobchodnej prevádzkarni a e-shope HECHT SK, spol. s r.o., IČO: 35874422, so sídlom Letisková ulica II.1925/20 971 01 Prievidza.
ČLÁNOK I.
Základné ustanovenia
Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a obchodníkom. Pre účely tohto reklamačného poriadku je kupujúci označovaný ďalej v texte ako „kupujúci“ alebo ako „spotrebiteľ“ alebo ako „podnikateľ“ a predávajúci je označovaný ako „predávajúci“ alebo ako „obchodník“.
Tento Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u predávajúceho v prípade, že kupujúcim (zákazníkom) je podnikateľ (§ 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov; ďalej len „Obchodný zákonník“). Takýto právny vzťah medzi HECHT SK, spol s.r.o. a kupujúcim – podnikateľom, predmetom ktorého je kúpa tovaru (služby) u predávajúceho, sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka (najmä § 429 resp. § 409 a nasl. Obchodného zákonníka). Pokiaľ v konkrétnom prípade nie je dohodnuté inak, záručná doba (záruka za akosť tovaru) je 12 mesiacov od kúpy tovaru kupujúcim - podnikateľom.
ČLÁNOK II.
Právo spotrebiteľov na vytknutie vady
1. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorý sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru, ak nie je na tovare uvedená iná záručná doba. Ak sa vyskytne na kúpenom tovare vada, má spotrebiteľ právo túto vadu vytknúť – reklamovať ju.
2. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia dvoch rokov od dodania tovaru.
3. Ak sa na dodaný tovar vzťahuje iná záručná doba, môže spotrebiteľ uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, najneskôr do uplynutia tejto záručnej doby.
4. Za vadu nie je možné považovať zmenu na tovare, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku opotrebovania, či nesprávneho používania alebo nesprávneho zásahu zo strany spotrebiteľa.
5. V prípade, že spotrebiteľ uplatní právo zo zodpovednosti za vady, je predávajúci povinný poskytnúť spotrebiteľovi bezodkladne písomné potvrdenie o vytknutí vady po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni (primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady). Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
6. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
7. Pri vytknutí vady musí spotrebiteľ predložiť spolu s vytknutým tovarom pokladničný doklad, faktúru, záručný list a zároveň musí uviesť, akú chybu vytýka a akú nápravu požaduje.
8 . Vytknutý tovar musí byť spotrebiteľom riadne vyčistený a hygienicky nezávadný.
9. Podmienkou pre uznanie vytknutej vady je, aby bola uplatnená v záručnej dobe. Na dodaný tovar, na ktorý bol vydaný záručný list, musia byť dodržané podmienky v ňom uvedené, u plombovaných výrobkov nemôžu byť porušené plomby.
10. Nesprávne účtovaný tovar je spotrebiteľ povinný vytknúť ihneď po nákupe, t.j. ešte pred odchodom z pokladničnej zóny.
ČLÁNOK III.
Záručná doba
Právo zo zodpovednosti za vady je uplatnené včas, ak dôjde k prejavu vôle, ktorým spotrebiteľ uplatňuje toto právo voči obchodníkovi v lehote dvoch rokov od dodania tovaru, pokiaľ na záručnom liste, na obale tovaru alebo na pripojenom návode na použitie tovaru nie je uvedená iná záručná doba. Záručná doba začína plynúť od dodania tovaru spotrebiteľovi.
1. Ak je na predávanom tovare, záručnom liste, na obale tovaru alebo v návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, nekončí záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
2. Ak je vydaný záručný list musí ho prevádzkareň riadne vyplniť a potvrdiť: obchodné meno obchodníka, jeho sídlo, miesto podnikania, obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky.
3. Vytknutie vady je spotrebiteľ povinný uplatniť do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do konca záručnej doby, inak právo zo zodpovednosti za vady zanikne.
4. Ak sa vytknutie vady vybaví výmenou vadného tovaru za bezvadný, plynie na nový tovar záručná doba znova od jeho prevzatia. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
5. Ak sa vybaví vytknutie vady opravou, nie je doba od uplatnenia vytknutia vady až do doby, kedy spotrebiteľ po skončení opravy bol povinný tovar prevziať, do záručnej doby započítaná.
ČLÁNOK IV.
Odstránenie vady
1. Za odstrániteľné vady sa považujú také vady tovaru, odstránením ktorých (opravou) neutrpí vzhľad, funkcia a kvalita tovaru.
2. Obchodník opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval.
ČLÁNOK V.
Neodstrániteľné vady
1. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
2. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, pri ktorej možno vec používať, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia veci, dĺžku používania veci a možnosti jeho ďalšieho užívania.
ČLÁNOK VI.
Strata nároku na odstránenie vady
Nároky plynúce zo záruky zanikajú, ak tovar bol :· poškodený prepravou spotrebiteľa,· mechanicky poškodený neodbornou manipuláciou, alebo zlým skladovaním po prevzatí tovaru,· zašpinený a neodborne vyčistený,· poškodený neodborným zásahom do jeho konštrukcie,· znehodnotený nadmerným používaním alebo bol používaný na iný účel než sa bežne používa,· poškodený od domácich zvierat a pod...
ČLÁNOK VII.
Ukončenie vytýkacieho konania a vyzdvihnutie vytknutej veci
1. Vybavenie vytknutej vady je ukončenie vytýkacieho konania. Obchodník vybaví vytknutú vadu a ukončí vytýkacie konanie niektorým z nasledovných spôsobov:
- odovzdaním opravenej veci,
- výmenou veci,
- vrátením kúpnej ceny veci,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny veci,
- písomná výzva na prevzatie plnenia alebo
- odôvodnené zamietnutie vytknutej vady.
2. Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
3. Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
4. Výzva na prevzatie tovaru musí obsahovať údaj o tom, či vytknutá vada na tovare bola uznaná alebo nie, ako aj to, čo má spotrebiteľ prevziať. Ak bola vytknutá vada uznaná, tak ide o výzvu na prevzatie – v závislosti od určenia spôsobu vybavenia vytknutej vady – opraveného tovaru, nového tovaru, kúpnej ceny alebo zľavy z kúpnej ceny. Ak vytknutie vady nebolo uznané, tak výzva musí obsahovať informáciu o tom, že spotrebiteľ si má prevziať tovar odovzdaný na reklamáciu spolu s odôvodnením, z akého dôvodu vytknutá vada nebola uznaná (zamietnutá). Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
ČLÁNOK VIII.
Záverečné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na predaj použitého alebo partiového tovaru.
ČLÁNOK IX.
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Od 1. februára 2016 funguje na Slovensku nový systém alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, vytvorený zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ARS).
Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný s tým, ako mu obchodník vybavil vytknutú vadu, alebo sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak na túto žiadosť obchodník do 30 dní od dňa odoslania neodpovie alebo na ňu odpovie zamietavo, spotrebiteľ sa môže s návrhom na začatie ARS obrátiť sa príslušný subjekt; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
Subjekt návrh preskúma, aby zistil, či môže začať ARS alebo či návrh odmietne na základe dôvodov, ktoré má stanovené v pravidlách ARS. O odmietnutí subjekt spotrebiteľa informuje.
Po začatí ARS subjekt kontaktuje obe strany sporu a snaží sa spor medzi nimi vyriešiť, a to hľadaním kompromisov tak, aby boli dodržané práva dotknutých osôb. Pri ARS subjekt v záujme čo najrýchlejšieho vyriešenia sporu oslovuje strany sporu najmä elektronicky alebo telefonicky; subjekt by mal spor vyriešiť do 90 dní (pri zložitých prípadoch je možné predĺženie lehoty).
Príslušným subjektom na ARS s obchodníkom HECHT SK, spol. s r.o., Letisková II. 1925/20, 971 01 Prievidza, IČO: 35874422 je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, IČO: 17331927, www.soi.sk alebo iný príslušný subjekt zapísaný v zozname subjektov ARS vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov ARS sa obráti.
Spotrebiteľ môže využiť pre mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu tiež platformu pre riešenie sporov online, ktorá je prístupná na stránkach http://ec.europa.eu/odr.
HECHT SK, spol. s r.o.

