Čo vydrží akumulátorová štvorkolka?
04. 03. 2022
Vozidlá poháňané akumulátormi si na trhu dávno našli svoje pevné miesto. S elektrickými automobilmi sa na cestách stretávame už pomerne bežne, svoju pozíciu si upevňujú aj elektrické skútre. Nie tak často sa však na ceste stretávame so štvorkolkami, ale niet sa čomu diviť, štvorkolka je svojou konštrukciou určená predovšetkým do terénu a pre jazdu na ceste príliš praktická nie je.
Výhodou elektrických štvorkoliek je samozrejme ich tichá, ekologická aj ekonomická prevádzka. Napriek tomu sa často stretávajú s nedôverou a mnohí radšej uprednostnia stroj so spaľovacím motorom. Táto nedôvera snáď pramení z dojazdu obmedzeného kapacitou akumulátorov, po ktorých vybití je nutné nabíjanie trvajúce niekoľko hodín. Akumulátorové štvorkolky si preto mnohí obstarávajú najmä ako zdroj zábavy, bez toho aby tušili, že elektrická štvorkolka môže byť dobrým pracantom, ktorý zastane množstvo práce. Nedávno sme sa mohli na vlastné oči presvedčiť, ako je jedna z našich štvorkoliek využívaná už niekoľko rokov.
Majiteľ stroja nám bez okolkov uviedol, že keď štvorkolku kupoval, dopredu vedel, ako veľmi ju zamestná a že ju nebude vôbec šetriť. Štvorkolku zakúpil pred štyrmi rokmi s tým, že s ňou bude zvážať drevo z lesa. Pri výbere rozhodovala nielen cena, ale aj požiadavky na minimálnu údržbu a preto bol favoritom elektrický stroj. Do oka mu preto padla štvorkolka HECHT 56150 ARMY v maskáčovom prevedení.
Ako majiteľ tiež uviedol, za celé štyri roky nebola štvorkolka servisovaná, stále sú v nej pôvodné akumulátory. Jediné, čo je pravidelne dodržiavané - po každom použití je okamžite pripojená na nabíjačku a akumulátory sú plne nabité.
Tvrdé zaobchádzanie sa na stroji za tie štyri roky naozaj podpísalo. Padajúca vetva zničila zadný nosič a popraskali plastové kryty. Na funkciu to však nemá žiadny vplyv a tak stroj slúži v tvrdých podmienkach spoľahlivo ďalej. Po väčšinu roka je štvorkolka parkovaná a nabíjaná vonku, pred dažďom je chránená plachtou.
Čo k tomu dodať? Pán majiteľ snáď robí všetko to, čo neodporúčame a okrem pravidelného nabíjania snáď nerobí nič z toho, čo je v návode na použitie odporúčané. Z tohto zaobchádzania samozrejme príliš veľa radosti nemáme a rozhodne ho nemôžeme nikomu odporučiť.
Pred uvedením do predaja samozrejme stroj prešiel mnohými testami, ale takto tvrdý test sme dosť dostatočne simulovať nemohli. Nakoniec štvorkolka napríklad pre ťahanie ťažkých klád na lane ani nebola navrhnutá. Napriek tomu spoľahlivo funguje bez problémov celé štyri roky. Skrátka aj takouto záťažou prešla viac než so cťou a verme, že bude dobre slúžiť ďalších niekoľko rokov.
Autor: PST
Páčil sa vám článok? Nechajte si zasielať ďalšie články a novinky na e-mail, aby vám nič neuniklo!
Prišiel Vám článok zaujímavý?
Zdieľajte ho ďalej.